Stipendia na zahraniční univerzity a letní školy

Cestujte a vzdělávejte se v zahraničí. I zadarmo.

Stipendia na zahraniční univerzity

O tato stipendia se můžeš ucházet pouze tehdy, pokud už na přihláškách pracuješ, nebo pokud jsi už na univerzitu přijatá. Inspiruj se ale pro příští rok, kdy se většina stipendií opět vypíše. Přece jen, studium na univerzitě v zahraničí vyžaduje delší přípravu.Já jsem si to plánovala i víc než rok dopředu.

  1. Nizozemí – NN Future Matters Scholarship pro magisterské studenty

101_0041.JPG

Deadline: 1. května 2017

Stipendium: Odpuštění školného + 5 000 € (zasílají na 3 díly během dvouletého studia)

Oficiální výzva

Pro studenty z České republiky i Slovenska, kteří chcete studovat magisterský obor na některé nizozemské univerzitě. Protože je sponzorem NN, stipendium se týká pouze finančních oborů, riskového managementu a ekonomie na výzkumných univerzitách. Pozor, Nizozemí má asi 5 typů vysokých škol (já studovala „hogeschool“, která mezi výzkumné univerzity nepatří). V oficiální výzvě najdeš seznam vybraných univerzit.

Musíš mít průměr 7 z bakalářského studia (tady není chyba, Nizozemci používají stupnici 1 – 10, kde 10 znamená A nebo 1). Musíš být už přijata na univerzitu do magisterského studia v Nizozemí.

2. Studujte v Rusku v angličtině – odpuštění školného a ubytování

Deadline: 1. května 2017

Oficiální stránky

Studuj v Moskvě na jedné z největších ruských univerzit – HSE (Higher School of Economics). Typ oborů se liší, proto se koukni na oficiální stránky. Stipendium pokryje bakalářské nebo magisterské studium a ubytování na kolejích. Ostatní výdaje jsou na tobě.

3. Čína – Pekingská vládní stipendia

Deadline: 30. dubna 2017

Stipendium: od 2 700 $ do 5 700 $ ročně (v závislosti na typu studia)

Oficiální stránky

Studujte bakalářské, magisterské nebo doktorské programy v Pekingu. Výměnné studijní pobyty jsou také možné. Sama se teď do Číny chystám, ale víceméně jen cestovat. Čína je velmi specifická a myslím, že stojí za zvážení. Obzvláště, když vám jejich vláda nabízí tak štědré programy.

4. Čína – Studuj na Xiamen University

Deadline: 15. května

Stipendium: 1 rok školné, ubytování a studijní materiály

Oficiální web

Další nabídka stipendií na čínskou univerzitu. Na školu musíš být už přijatá a poté se můžeš o stipendium ucházet. Za mne určitě zajímavá možnost, jak poznat tuto zemi.

4. MBA z Harvardu

Deadline: 31. května 2017

Stipendium: Pokrývá školné, kapesné, letenky i stáž

Oficiální stránky stipendia

Jak já říkám: „Dream big, act big.“ Harvard je opravdu vysoká meta, ale to neznamená, že by ses nemohl na tuto top světovou univerzitu dostat. Letos to pravděpodobně nestihneš, protože už teď bys musela pracovat na přihlášce. Ale proč by to nemohlo vyjít další rok? 🙂

Letní i neletní školy v zahraničí (+ podobné krátkodobé akce)

1. Rusko -XIX World Festival of Youth and Students

Deadline: 15. dubna 2017

Kdy: 14. – 22. října 2017

Kde: V Soči, Rusko

Věk účastníků: 18-35 let

Festival je zdarma, vysílající organizace vám proplatí letenky, ubytování a dostanete víza do Ruska. Oficiální informace najdete na stránkách. Tato akce zaujala i mne, pokud byste se někdo hlásili, napište mi, něco spolu vymyslíme.

2. Maďarsko – Antall József Summer School

Deadline: 31. března 2017

Kdy: 3. – 14. července 2017

Kdo: Studenti politických oborů ve věku 21 – 35 let

Každoroční škola v Budapešti přivítá i letos 50 účastníků. Jako Slovenka nebo Češka budeš mít hrazený pobyt, snídaně a účast na škole. Za své peníze se jen dostaneš do Budapešti. Budapešt je velmi levná, takže tě pobyt určitě nevyjde draho. Oficiální stránky letní školy.

3. Skotsko – Future News Worldwide

Deadline: 28. února 2017

Kdy: 6. a 7. července 2017

Kdo: novináři, spisovatelé, blogeři a fotografové ve věku 18 – 25 let

Na dvoudenní konferenci v Edinburgu budeš mít šanci pracovat s nejlepšími novináři a editory ve svém oboru. Náklady budeš mít proplacené. Koukni na podmínky na jejich oficiální stránky.

4. Čína – dobrovolnický projekt výuky angličtiny

S Čínou se dnes roztrhl pytel. Ale tento projekt vypadá víc než zajímavě. Budeš učit děti a dostaneš proplacené letenky, ubytování i kapesné. Tenhle projekt zvažuji hodně, ty taky? Ozvi se. Informace jsem našla zde.

Jak už víš, stipendia na zahraniční univerzity, letní školy v zahraničí a projekty Erasmus+ sdílím pravidelně zhruba jednou za měsíc. Pokud jsi nyní nenašla nic, co by tě extra zaujalo, sleduj můj blog pravidelně nebo si mne přidej na Facebooku. Určitě se něco zajímavého pro tebe brzy objeví.

12 comments

  1. Ahoj, zaujala mě ta dobrovolnická výuka jazyka v Číně. I když moje angličtina je celkem průměrná a nevím, jestli jsem dostatečně kvalifikovaná na to ji učit ostatní…Ale nikdy jsem nic takového nepodnikla, přijde mi to jako bezva zkušenost. A jako program na červenec nebo srpen by to bylo super, ale nenašla jsem nikde, na jak dlouhou dobu se člověk hlásí?

    Liked by 1 osoba

  2. Tak jsem jim napsala a obratem mi odpověděli. Nejkratší doba pro pobyt jsou 2 měsíce. Ideálně však 4-6 měsíců. Osobně bych brala jen ten měsíc, nevím, zda to zvládnu skloubit se školou. Jak jste na tom vy, máte někdo v plánu do toho jít? 🙂

    To se mi líbí

    • Myslíš do té číny že? já do toho pujdu asi, ale ozdeji tento rok. V cině jsem ted a potrebuji ji vic poznat s tím, že mne asi bude bavit, když zůstanu chvíli na místě (třeba ty 3 měsíce) přece jen být s místními mi dává víc, než cokoliv jiného. Oli

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

