Cestování vlakem v Česku i mimo něj. Novinky, které ti nesmí uniknout.

cestovani-vlakem-v-cesku-novinky

Potkáme se ve vlaku. Název blogu jasně vypovídá o tom, že ve vlacích cestuji často. Ať už to je teď rychlovlak v Číně nebo šinkanzen v Japonsku, a i když jsem doma v Česku, na vlaky nedám dopustit.

Mimochodem, je mi jedno, kterou společností jedu. Když jezdím domů za mámou, na daném nádraží zastavují všechny z nich. Recenzi jednotlivých vlaků si nechám na někdy jindy.

Novinky z vlakové dopravy stále sleduji nebo je zažívám. Tady je několik z nich, které ti nesmí uniknout.

1. Věrnostní bonus Českých drah nabízí zdarma vstupenky do divadla

Za mne překvapení minulého měsíce, kdy jsem si myslela, že se snad copywriter Českých drah upsal.

Rekonstrukci webu Českých drah předcházelo přidání nových partnerů do Věrnostního programu ČD Body.

Když jedu moderními RailJet vlaky z Vídně do Prahy (nastupuji v Brně), tak za cestu Brno – Praha zaplatím 219 Kč. Kupuji zásadně online, protože to znamená zdarma místenku a navíc získávám body, protože jsem registrovaná v programu.

Za nákup získám 21 bodů (za každých celých 10 kč = 1 bod), které se mi na účet připíšou den po projetí jízdenky. No a co si za body mohu pořídit?

Třeba zadarmo vstupenku do HaDivadla. A to jen za 10 bodů! Je to insane, protože za cestu do Prahy mohu jít 2x zadarmo do divadla. Už jsem to vyzkoušela, před odletem do Číny jsem byla na představení Strýček Váňa.

Kromě brněnského HaDivadla můžeš také využít vstupenek 1 + 1 zdarma za 10 bodů do MeetFactory a za 50 bodů do divadla ABC a Rokoko.

Dříve měly ČD možnost výměny bodů pouze za jízdenky či nákup IN karet, což stále zůstává. Nyní můžeš jít za kulturou velmi výhodně. Pokud jezdíš jejich vlaky a nemáš jejich bonus program aktivovaný, je to děsná hloupost.

Tímto krokem si mne národní dopravce pojistil. Když nebudu potřebovat pracovat, budu vždy preferovat jejich vlaky. Na práci jsou totiž nejlepší vlaky LEO Express a Astra vagóny v RegioJetu.

2. Celoevropská jízdenka Interrail s 15% slevou

Představovat fenomenální jízdenku, se kterou můžete cestovat vlakem po celé Evropě nebo vybraných evropských zemích po dobu až 1 měsíce, asi nemusím. (Nemusím, že ne?) Co ale považuji za nutnost nasdílet je, že ji teď pořídíš s 15% slevou.

interrail-jizdenky-po-evrope

Opakuji. 15% sleva na Interrail ticket! Můžeš tak vlakem projet nádherné strmé trasy s mnoha zatáčkami a nádhernými výhledy po Švýcarsku, přejet do Francie a projet trasu s viadukty, v Itálii se projet podél pobřeží Cinque Terre atd. Neváhej, bude to jedna z tvých nejlepších evropských cest – všechny typy lístků najdeš na oficiálním webu Interrail.

Jízdenku si můžete pořídit v kterémkoliv věku, ale za nejvýhodnějších podmínek ji máš jen do 27 let (včetně). I pro mne je tak letos poslední šance ji náležitě využít.

Ceny jsou od 175 € na 5 dní cesty vlakem během 15 dnů.

Pozor. Akce trvá jen do 31. března včetně. Takže máš už jen 10 dní na zakoupení v této akci.

Děkuji své kamarádce Verči, která mne na akci upozornila.

3. S LeoExpress do Mukačeva nebo Lvova

Přímo z vlaku přesedneš na návazné autobusy do Polska, Ukrajiny, na Slovensko nebo do Rakouska. Bohužel jsem díky špatnému internetu v Číně nestihla zakoupit akční jízdenky na začátku března. Ale je důležité, aby se o této nabídce dozvědělo co nejvíce cestovatelů jako jsi ty.

Díky rozšíření tras z kolejí i na cesty se tak dostaneš do zajímavých destinací. Doufám jen, že aspoň Ukrajina zůstane. Do Lvova nebo Mukačeva se chci určitě podívat. Jízdní řády autobusů i partnerských firem najdete na stránkách LeoExpressu.

Přiznám se, že jsem ještě černých autobusů nevyužila, máš už zkušenost? Napiš mi do komentářů. Díky 🙂

4. RegioJet opět snižuje cenu za jízdenky zavedením nového oddílu

Z pohledu marketingu mi to připadá jako velmi špatný krok, ale věřím, že to má jedna z nejoblíbenějších firem v Česku dobře spočítané.

Schválně jsem si ve žlutém vlaku došla z Astry (sedačky s obrazovkami, omezený servis bez cappucina a dortíků) do „nového“ vagónu Low cost – bez servisu. Vagón vypadá, že ho zrekonstruovali horkou jehlou, opět věřím, že vyhovuje standardním bezpečnostním pravidlům :D. Oddílem neprochází stevardka a jízdenka má být až o 2o % levnější než ve Standardu.

Cesta Praha – Brno mne stála 146 Kč ve Standardu a 135 Kč stála jízdenka v tomto kupé. Přiznávám ale, že bylo plné. Takže asi zájemce mít bude. O novince a cenách si přečti přímo ve zprávě firmy.


V tomto článku jsem poprvé použila affiliate link. Jedná se o akci Interrail. To znamená, že pokud na něj klikneš a koupíš si jízdenku, dostanu od společnosti provizi. Jestli zvažuješ nákup jízdenky, budu moc ráda, pokud tak uděláš přes tento odkaz. Budu se tak moci více věnovat blogu a přinášet další praktické články o cestování nejen vlakem. Děkuji. Více informací o affiliate programu si můžeš přečíst tady (článek v angličtině).

Reklamy

10 comments

  1. Cestování vlakem miluju, jsem teď registrovaná paradoxně u Deustche Bahn, asi i u čekých drah, ale tam nejčastěji využívám jen akční jízdenky v pohraničí u nás na trojmezí a ty jdou kupovat jen hotově. Bohužel má zkušenost s ČD je taková, že na internetu mi to nikdy nenajde tak super spojení, jako jedna naše milá paní na mezinárodní přepážce v Liberci 🙂

    Liked by 1 osoba

  2. U ČD bodů je novinka, že už to je 100% sleva místo 90% slevy, takže třeba můžu mít každý rok novou inkartu 25 za 400b (do 26 let ještě za méně). Také tam je nově celodenní jízdenka.

    Lowcost Regiojetu je jen nouzový tah, protože má nedostatek personálu a nestíhá rekonstruovat. Jen to hezký marketingově zaonačil.

    U LE zas vrací ty leokoruny ale je to spíš výsměch při jejich cenách jízdenek

    To se mi líbí

    • Díky moc za doplnění. Já se hladově vrhám po kultuře než po jízdenkách zadarmo, proto jsem to zdůraznila a ta změna u inkarty 25 mi unikla. :/
      JJ RJ. Taky jsem z toho rozpačitá, ale pořád s nimi ráda jezdím, výhradně v Astra vagónech.
      U LE jsem body využívala při jejich Smile Klubu, po zrušení a přechodu na leokoruny už to nevidím nijak valně.

      To se mi líbí

      • Ono to platí i u jízdenek zadarmo, u síťových jizdenek zadarmo a příplatků za 1. třídu. Třeba u sítové jízdenky za 650 už i těch 10% je znát a jsou tací co dokážou za 200b vyrobit jednosměrnou jízdenku kolem dokola po ČR.

        No Astra je asi lepší než kupéčka, kde během cesty stevard otevře dveře asi 20x.

        Já LE využít občas musím, protože mi nic jiného v tu dobu nejede :-/

        Větši sranda je mezinárodní cestování. Některé přejezdy vlakem nemají ani nikde psanou cenu. Třeba z Chorvatska do Maďarska pokud nejedu přesně Zagreb – Budapest cenu nezjistím. Ale jsme dost skeptický vůči interrailu. Už jsem plánoval dost cest a nikdy se nevyplatil, to bych musel jezdit fakt jak šílenec. Navíc jeho využití zhoršují povinné místenky

        Liked by 1 osoba

      • V kterých zemích si ho využil? Kamarádka jela ty severské a nemohla si to vynachválit.
        U DB nebo SNCF jsou myslím povinné na některých spojích, dál jsem to popravdě nezjišťovala.
        Zajímal by mne návod na tu jednousměrnou okolo celé ČR 😀 Oli

        To se mi líbí

  3. Díky za tipy. Já osobně jsem z vlaků dost rozpačitá – doma jsou všichni autobusáci a okolo domova ani pořádné vlakové spojení není (cesta do Prahy = x přesupů, zatímco autobusem je to na 55 min přímo). Na druhou stranu ale uznávám, že zrovna tady kolem Brna by se mi vyplatilo tu InKartu občas mít. A ty lístky zdarma mě upřímně nadchly 🙂

    Liked by 1 osoba

    • Každý nemá vlaky rád. Přestože má ČR nejhustší síť železnic, ne všude je to ideální prostředek, asi jako u tebe.
      Takže jsi měla úplně stejné nadšení jako já 😀 jj chystám se zas a znovu 🙂 Oli

      To se mi líbí

  4. Dopravce Leoexpress bych bohužel přes převažující negativní zkušenosti nedoporučil. Deklarované návazné autobusy ve skutečnosti NEJSOU návazné, tudíž vám bez problému mohou odjet. Když rodiče jeli na začátku března leoexpress vlakem, který měl vinou dopravce 36minutové zpoždění způsobené poruchou dřívější soupravy, přijeli do Prahy a onen zmiňovaný bus na ně nepočkal. Věc byla řešena s provozním ředitelem, který sdělil, že, sice ač to nikde není uvedeno, autobus čeká, pouze pokud je zpoždění vlaku menší než 15 minut. Pokud je vyšší, nic je nezajímá a autobus směr Mnichov odjede. Ani vám nepomůžou. Rodiče si tedy bez pomoci neochotného personálu našli jiného dopravce, přičemž se zdrželi asi o 2 hodiny a zaplatili více. Při stížnosti na tento pochybný postup jim společnost nabídla vrácení peněz (přibližně 50 Kč), přitom za jízdenku na jiného dopravce zaplatili 400 Kč. Po dlouhém jednání obrátili a přislíbili nám proplatit náhradní jízdenku v plné výši. Uvidíme, stále ještě nic nepřišlo…

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s